هبوط

خیالک فی عینی،
و ذکرک فی فمی،
و مثواک فی قلبی،
فاین تغیب؟!

آخرین نظرات

ببار ای بارون...

جمعه, ۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۳۵ ق.ظ

هو/


و إذا سَمعوا ما أُنزل إلی الرسول، تری أعینهم تفیضُ منَ الدَّمعِ مما عرفوا من الحق...

و زمانی که می‌شنوند آن‌چه [از بلا] به سوی رسول نازل شد، چشم‌هاشان را پر از اشک می‌بینی از آن‌چه که از حق شناخته‌اند...



مائده/ ۸۳



+ می‌فرمود عاشورا امتحان رسول‌الله (ص) بود که بر ایشان نازل شد، همان‌طور که بریده شدن سر اسماعیل امتحانِ ابراهیم (ع) بود.

۰۲/۰۵/۰۶
بی‌نام/ قابل انتقال به غیر

حرف نگفتنی

نظرات  (۱)

۰۶ مرداد ۰۲ ، ۰۱:۴۲ بی‌نام/ قابل انتقال به غیر
بچه‌تر که بودم، وقتی ماجرای تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) رو می‌شنیدم که یه عده حوزوی نذاشتن ادامه پیدا کنه، باور نمی‌کردم. می‌گفتم چه‌طور تونستن این‌قدر کوته‌بینانه رفتار کنند و خودشون رو محروم کنند از شنیدن بطون قرآن از لسان فقیه تکرارنشدنی تاریخ.

زمان گذشت و دیدم وقتی بخوای ذره‌ای، فقط ذره‌ای از بطن بگی، تکه‌تکه‌ت می‌کنند همون‌هایی که درس دین خوندن. چه حجابی... چه حجابی...

خدا رحمت کنه مرحوم حسن‌زاده آملی رو که به چشم دیدیم با کوته‌بینی‌ها، نذاشتن ایشون خزائن علم‌شون رو از سینه‌شون بیرون بریزن و همراهشون دفن شد.

به خدا قسم اگر اهل تکذیب بین‌مون نبود، تک‌به‌تک آیه‌های قرآنی که بطن در بطن به اهل‌بیت (ع) اشاره می‌کنند و بزرگانمون گفتن و می‌نوشتم...
ولی چه کنم که باید زبان به کام بگیرم و لال بشم. وگرنه با تکذیبِ مکذبینِ ظاهرالصلاح، راه‌ها بسته می‌شه و بلاها نازل.

خدایا! به حق امشب، سعه‌ی صدر بهمون بده تا اگر چیزی ورای درکمون بود رو در مواجهه‌ی اول تکذیب نکنیم. شاید درست بود. شاید رگه‌هایی از درستی داشت. آمین...