هبوط

خیالک فی عینی،
و ذکرک فی فمی،
و مثواک فی قلبی،
فاین تغیب؟!

آخرین نظرات

نگاهی بر اعتراضات ۲

پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸ ق.ظ

هو/


از منظر جامعه‌شناسی دقّت کردید عمده‌ی افرادی که در گفتگوها هم‌سو با شعار «زن، زندگی، آزادی» (به معنای عامش در روزهای اخیر) هستن، از یک یا چند مشکل شخصی خانوادگی رنج می‌برن؟

اگه بهتر بخوام بگم، اکثراً مجرّدن و اگه مجرّد هم نباشن، دچار یه مشکل شاخص در «خانواده» بودن یا هستن که کاملاً آشکاره.

من نمونه‌های آماری شخصی ذهنیم رو ساختم و به این نتیجه رسیدم. و خب چون می‌دونم که تا حدود زیادی از منظر آماری، علمی نمونه‌برداری می‌کنم، می‌تونم این نتیجه رو تسرّی بدم به جامعه‌ی آماری کل و عمومی حرف بزنم.

به هر حال بنده با شواهد شخصیم، مسائل اخیر رو «قیام علیه خانواده» تلقّی می‌کنم و معتقدم اگه قراره کاری بکنیم که علیه کار طاغوت‌مآبانه‌ی اخیر دشمنامون باشه، به‌شدّت روی خانواده باید تکیه کنیم.

مثلاً:

• مجرّدا رو مدبّرانه متأهّل کنید.

• اگه خودتون مجرّدید و بهانه‌هایی دارید، بدونید که خطّ مقدّم فعلی، نه علمه، نه اقتصاد، نه سیاست و غیره. همه‌شون هستن، ولی خانواده موضوع اساسی و جبهه‌ی اوّله. پس برای خدا، شما هم اولویت خودتون رو تغییر بدید و طالب شدید قلبی و عملی باشید؛ گویی وظیفه‌ی جهادی شما در جنگ باشه. فرمودند: «من طلب شیء و جدّ وجد...».

• در پایدار کردن زندگی متأهّلانه‌ی خودتون مجاهدت کنید.

• دقّت کنید کیفیت رفتاری فرزند(ان)تون رو ارتقا بدید (شاخصه‌ی تربیتی عمده‌ی معترضین این بود که «بچّه‌پررو» بودن. لذا اگه نشونه‌های بچّه‌پررو بودن در کودکتون می‌بینید یه تهدید تلقّیش کنید).

• پدرهای خانواده به‌شدّت روی لقمه مراقبت کنید. اینا نسلی بودن که با بانک، بورس، بیت‌کوین و درآمدهای مجازی کثیف بسیار اخت شده بودن.

• مادرها معنویت رو در خانواده بیشتر کنید. روضه‌ی هفتگی تمیز (تمیز = مدل روضه‌های فاخری که رهبری برگزار می‌کنند، نه مدل‌های دیگه‌ای که گاهی می‌بینیم) رو در خونه‌ها ترویج کنید. حتی اگه خودتون و همسر و فرزند در منزل هستید هم در برقرار کردن روضه توسط خودتون کوتاهی نکنید. (معتقدم یه روز یکی از درگیری‌هامون هم با مذهبیّون غیرفاخر خواهد بود. موضوع کرونا تا یه حدودی اختلاف شدید ما و این طیف رو تا حدودی روشن کرد. پس مراقب باشید که فقط مذهبی بودن کافی نیست. مذهبیِ نابِ شهید سلیمانی ملاک ماست).

• بچّه‌هاتون رو اقناع کنید. وقت بذارید. حرف بزنید. قصّه بگید با محوریّت غیرمستقیم مقدّسات.

• هر قدمی تونستید در رفع عقده‌های خودتون و همسرتون، و متعاقباً فرزندتون بردارید. اگه خدای نکرده آقایی هست که خانمش از منظر حجاب دچار عقده‌ست، وقت بذاره برای این خلأ همسرش و رهاش نکنه تا نسل تطهیر بشه. اگه خانمی هست که آقاش مبتلا به طمعه، وقت بذاره و قناعت و چشم‌ودل‌سیری رو کم‌کم وارد دل همسرش کنه. و الی آخر...


خلاصه اگه دوست داریم کنار افرادی که در حال تأمین امنیتمون هستن فعّالیّت کنیم، هر کاری که به خانواده مربوط می‌شه رو باید جدّی بگیریم. جنگ، جنگ خانواده‌ست.

۰۱/۰۷/۲۱
بی‌نام/ قابل انتقال به غیر

حرفِ گفتنی

نظرات  (۶)

۲۲ مهر ۰۱ ، ۱۲:۳۷ آقای مهربان
سلام
جامعه شناس کی بودی تو؟ :))
کاش مقدمه ت رو یجور دیگه می نوشتی !

مثلا از اول مطلب رو حذف می کردی و از " من به شخصه، مسائل اخیر رو «قیام علیه خانواده» تلقّی می‌کنم" شروع می کردی
پاسخ:
سلام داداشم
عیدت مبارک
صلاح دیدم بعد یک ماه که نمی‌خوان بفهمن، از روشون با تریلی رد شم. گمانم از موضع حق هم خارج نشدم و زدم جایی که باید بزنم :))))
۲۲ مهر ۰۱ ، ۲۰:۵۵ آقای مهربان
تریلی رو که خوب اومدی:))
بیشتر از این جهت گفتم که برای نتیجه هایی که میخواستی بگیری یه سری مقدمه چیدی و فکت دادی، که جسارتا پایه و اساسی نداشت D:
همون میگفتی نظر شخصی من اینه، بهتر بود 😅
پاسخ:
خلاصه‌ی مجدد مقدمات و نتیجه:
عمده‌ی افرادی که هم‌چنان بعد از فرونشست گرد و غبار فتنه دنبال شعار مزخرف «زن، زندگی آزادی» هستند، از مشکلات خانوادگی رنج محسوس می‌برن. چرا؟ چون این فتنه یک قیام علیه خانواده‌ست و باهاش هم‌ذات‌پنداری می‌کنن تا آتیش درونشون رو خاموش کنن.
پس برای کاهش تولید چنین اعجوبه‌هایی، باید چنین عقده‌هایی رو کاهش بدیم که تولید آدم عقده‌ای این مدلی توسط ما به صفر برسه.
چه کنیم؟ بزنیم تو کار هر چه با محوریت خانواده‌ی سالمه.
انشالا که الان بهتر نوشته باشم و بهتر متوجه بشی ربطشو.
آفرین اینم تحلیل خوبی بود
پیشنهاد های خوبی بود, هر چند اگه یکی از همین ها بیاد این مطالب رو بخونه, اگه چاقو بهتون نزنه, فحشه رو حتما داده!
۲۳ مهر ۰۱ ، ۲۱:۳۵ آقای مهربان
قربونت، منظورت رو از ارتباطش متوجه شدم.
میگم مقدمه ای که صحیح فرض کردی، الزاما صحیح نیست.

"این فتنه یک قیام علیه خانواده س، پس کسانی که باهاش همسو هستن از مشکلات خانوادگی رنج میبرن"

علت های دیگه ای هم میتونه این وسط مطرح باشه، نه فقط مشکلات خانوادگی
پاسخ:
به‌جز این‌که نمونه‌برداری‌های متعدد علمی کردم، این‌طور نوشتم: «عمده‌ی افرادی که...»
در واقع نوشتم عمده و ننوشتم همه برای رعایت انصاف و همین‌طور برای شما و برخی دیگر از ملائکه‌ی گیربده‌ی خدا که عدل رو به فضل ترجیح می‌دن :)))
۲۵ مهر ۰۱ ، ۰۱:۴۵ آقای مهربان
آقاااااااااا :)))
شما جملات خودت رو بخون یه بار :))
جدا از اینکه عمده و همه کلمات نزدیکی به هم هستن، بعدش شما همین عمده رو هم با یک نگاه عاقل اندر سفیهی تسری دادی به همه ی جامعه D:
خیلی وقت بود حرف نمیزدی، خیلی وقت بود گیر نمی دادم D:
چند وقت پیش میخواستم یه مطلب بنویسم با عنوان « همه چیز از خانواده شروع میشه » چون عمیقا معتقدم و به این نتیجه رسیدم که واقعا همهههه چیز، از همین بستر چهار، پنج نفره، ( و مهمتر از اون، حلقه اصلی دونفره ی) خانواده شروع میشه.
ولی نتونستم مطلبم رو خوب پردازش کنم و زمانش رو نداشتم.
خلاصه که.... اوضاع سختیه واقعا. هم به زمان زیادی برای خود خانوادت نیاز داری، هم نمی‌شه نسبت به جامعه و دردها و خلاهاش بی تفاوت بود
پاسخ:
سلام
آمار تا روز یکشنبه:
۴۲٪ بازداشتی‌ها زیر ۲۲ سال داشتن.
۸۸٪ مجرد، مطلقه یا فرزند طلاق.
۲۴٪ از خانواده‌ی ایثارگران.
۵۳ نفر از آغوش‌رایگان‌ها که روز شنبه دستگیر شدن ، ۲۲ مورد خانم بودن. از این تعداد ۱۶ نفر زیر سن قانونی بودن.

محکم بچسبید به خانواده و فرزندی تربیت کنید که اینا رو بشوره ببره.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.