هبوط

خیالک فی عینی،
و ذکرک فی فمی،
و مثواک فی قلبی،
فاین تغیب؟!

آخرین نظرات

زیر آسمان شهر

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۲ ب.ظ

هو/


صد و بیست و شش،
صد و بیست و پنج،
صد و بیست و چهار...
ثانیه‌های قرمزرنگ، معکوس، شمارش می‌شوند. ردیف چهارم یا پنجم، پشت چراغ قرمز، منتظر... دیرمان شده؟ نمی‌دانم.


هشتاد و پنج،
نود،
به صد سانت نمی‌رسد، قد و قامت پسرکی که با ارفاق، پنج ساله است. بینی‌اش از شدّت سرما قرمز است.
یک چیزی توی دستش گرفته، ماشین به ماشین، جلو می‌آید؛ به راننده‌ها یک چیزی می‌گوید؛ از راننده‌ها یک چیزی می‌شنود. روی پنجه‌ی پاش بلند می‌شود تا از پشت پنجره‌ی ماشین قابل مشاهده باشد.
خداخدا می‌کنم به ما نرسد.
چراغ سبز می‌شود. پسر، همان وسط، بین ماشین‌ها می‌ایستد. از کنارش رد می‌شویم. می‌ترسم... می‌ترسم قدّ کوتاهش مانع دیدنش شود. ماشین‌ها به حرکت افتاده‌اند. می‌ترسم کسی او را نبیند و...

ثانیه‌های چراغ قرمز برای من اتلاف زندگی است؛
برای پسربچّه امّا اصل زندگی.




+ مملکتتان، شهرتان، شهرمان، بوی نا گرفته. حسّ‌اش می‌کنید؟
۹۹/۰۹/۰۴
بی‌نام/ قابل انتقال به غیر

حرفِ گفتنی

نظرات  (۷)

۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۱:۱۸ تسنیم ‌‌
سلام
حالا کجا رفته بودین زیارت؟
پاسخ:
سلام و رحمت‌الله

چند دقیقه خیره شده بودم به مانیتور و داشتم سعی می‌کردم برگردم عقب.
آرتمیس :)
کسی که اولش از الف سین یه بت ساخته بود تو ذهنش. بعد الف سین چند بار باهاش بداخلاقی کرد که بفهمه اون بته، خیلی خیلی آدم معمولی‌ایه.
علاقه‌ی زیادی به بازتاب نفس صبحدمان داشت؛ و مثل یه های خوش‌بو بود توی صورتش ;) آخرین نظر الف‌سین هم زیر یکی از مطالب آرتمیس بود که وبلاگ‌نویس‌ها رو دسته‌بندی کرده بود. حتّی یادمه که اون روز با یکی از همکارام اومدیم و همزمان براتون ناشناس و شناس نظر گذاشتیم.
از افغان‌های شیعه‌ای که ما خیلی بهشون مدیونیم و حقوق اولیه‌ی همسایگی رو در حقّ‌شون ادا نکردیم و کاش ازمون بگذرن... عقیده‌ی شخصیم اینه ک بخشی از مشکلاتی که الان مردم ایران بهش دچار شدن، از ظلم‌های ناجوانمردانه‌ایه بر سر برادران و خواهران افغانمون تو این سی‌چهل سال آوردیم.

شمام یادتون میاد اینا رو؟ :)
۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۲:۳۴ تسنیم ‌‌
اووو! چه به نظرتون دور میاد اون روزا.
اینا رو یادمه، اینم یادمه که به خانم لوسی‌می گفتین دیگه به وبلاگ برنمی‌گردین. گفتیم دیگه راحت شدیم از دعواهای فیش‌نگار و الف‌سین 😁 حالا شما که برگشتین هیچی، فیش‌نگار هم برگشته فک کنم =)
پاسخ:
سال 97 بود :)
اواخر 97 که هبوط تموم شد.
لوسی‌می رو هم یادم اومد. آخ‌آخ... اصلاً یادم اومد که برای چیا گذاشتم و رفتم :)) 
اون نظرم به لوسی‌می تو وبلاگ پیچک بود، اوایل سال 98، زمانی که هبوطی وجود نداشت. پس، آخرین نظر من زیر مطلب شما نبود.

چه‌قدر دنیا براتون کوچیکه، و چه‌قدر خودتون بزرگید که دو سال براتون زیاد نیست. خوش‌به‌حال‌تون :)

+ به‌نظرم از همه بیش‌تر فیش‌نگار خوش‌حال شد از رفتن الف‌سین. امیدوارم از برگشتن الف‌سین خیلی ناراحت نشه...
۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۳:۳۷ خانم ۲۹۱۲
زیارتتون قبول باشه!
خوش حال شدم یک نفر پرسید کجا رفتید زیارت ؟(آخه برای منم سوال بود از چند پست قبل که گفتید میخوایید برید) بعد دیدم در جوابش یه چیز دیگه جواب دادید.
حالا کجا رفتین زیارت ؟ :))
پاسخ:
سلام
ممنون. شما هم حاجت‌روا باشید ان‌شاءالله :)

سؤال خوبی پرسیدید...
در جواب‌تون عرض کنم که ظاهراً هواشناسی پیش‌بینی بارندگی کرده برای آخر هفته. هوا یهویی خیلی سرد شد. سمت شما هوا چه‌طوره؟ :))
۰۶ آذر ۹۹ ، ۰۹:۱۸ خانم ۲۹۱۲
:)))
خب پس خداروشکر شما زیارت رو رفتید و اومدید به بارندگی نخوردید :))
هوا شناسی برای اینجا باد های سوزناک برخواسته از برف رو پیش بینی کرده.
پاسخ:
سلام
ما اون‌جا که رفتیم بارندگی بود. با خودمون آوردیمش :))
۰۶ آذر ۹۹ ، ۰۹:۲۵ خانم ۲۹۱۲
سلام -_-
پاسخ:
سلام
رحمت
برکت
نور
عافیت

صباح‌النور
صباح‌الورد :)
سلام (:

میشه ازتون بخوام که من رو هم توی اون لیست قرار بدید؟ نخواستید که بهمون بگید کجا میرید زیارت اما، میشه ازشون تقاضای دعا کنید؟ دعای عاقبت بخیری و توان و انرژی کافی داشتن...
و بهشون سلام ما رو برسونید... صدها و هزارها سلام... سلام های بی پایان و بی نهایت...
و عرض شرمندگی و سرافکندگی...


+ ممنون از شما، پیشاپیش.



پاسخ:
سلام و رحمت
حتماً می‌شه ان‌شاالله... انجام وظیفه و ادای دینه :)
ولی همه‌ی این کارا رو اگه نمی‌گفتین هم می‌کردم.
گفتم اگه کسی دوست داره که به اسم صداش کنم، بگه که اسمشو بیارم. مثلاً شما که ناشناسید رو ناشناس صدا کنم؟ :)
۱۲ آذر ۹۹ ، ۱۵:۳۹ علیرضا گلرنگیان
سلام برادر. دم شما گرم بابت زیارت. اینطوری ما رو کلّی بدهکار می‌کنی! :)))
پاسخ:
سلام داداش علی‌رضاجان
داداش به داداشش بدهکار نمی‌شه هیچ‌وقت جان دلم... :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.